فراز رول
سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سرخط خبرها
خانه / خدمات / طراحی لیبل / اصول طراحی لیبل و تاثیر آن بر فروش

اصول طراحی لیبل و تاثیر آن بر فروش

در بازار رقابتی امروز حق انتخاب برای مصرف کننده  زیاد می باشد. مصرف کننده با انبوهی از محصولات متشابه سر و کار دارد. موارد مختلفی باعث می شود که مصرف کننده اقدام به خرید محصول شما کند. کیفیت محصول یکی از آن موارد است. اما مشتری زمانی می تواند از کیفیت محصول شما اطلاع پیدا کند که از آن محصول استفاده کرده باشد. تا زمانی که مصرف کننده نهایی از محصول شما استفاده نکند پی به ارزش های نهفته شده در شما نمی برد.

بسته بندی

بسته بندی جزء لاینفک زنگی امروزی ما شده است. یک بسته بندی خوب و نوآورانه سبب انتخاب محصول شما در بازار می شود. یک بسته بندی خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • محصول شما را در ذهن مشتری ماندگار و دائمی کند.
  • معرف فرهنگ و ارزش های سازمان شما باشد
  • نشان دهنده کیفیت و اصالت محصول شما باشد.
  • معرف برند و نقش آفرینی شما در بازار باشد.

امروزه گروهی از طراحان بسته بندی در این فکر هستند که بسته بندی را به نحوی طراحی کنند که امکان استفاده برای مشتری در جاها و مکان های دیگر هم باشد.

طراحی لیبل
طراحی لیبل

جایگاه لیبل در بسته بندی

یکی از اجزاع بسته بندی لیبل است. لیبل یا برچسب همان کاغذی است که بر روی ظرف بسته بندی چسبانده می شود. لیبل کوچک ترین و سبک ترین جزء در بسته بندی ها است. اما این موجود کوچک و ظریف وظایف بسیار بزرگی را بر دوش دارد. هیچ ژانر دیگری در بسته بندی سراغ نداریم که تا این حد از نظر جنس و طرح و شیوه های چاپ .کارهای تکنیکی و کاربرد های خواص ،متنوع باشد.

لیبل بسته بندی ،لبه رقابت محصول است. ایجاد انگیزه برای خریدار ،به ویژه یک محصول جدید بیش از هر چیز به کیفیت و تاثیر بصری بسته بندی مربوط می شود. ایجاد تمایز اولین قدم است.

لیبل هویت محصول تولید شده است.

در بازار رقابتی امروز ، رقابت در تولید و طراحی یک لیبل جذاب و با کیفیت، کمتر از رقابت در تولید محصول نمی باشد.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با لیبل و چاپ لیبل به صفحه های مربوطه آن مراجعه فرمایید.

طراحی لیبل
طراحی لیبل

نکات مورد توجه در طراحی لیبل

  • خلاقیت در طراحی لیبل
  • استفاده در لوگوی مناسب
  • استفاده از طرح های ساده
  • استفاده از یک نماد در تمامی طرح های خود
  • عدم استفاده از طرح های مشابه رقبا
  • توجه به ترکیب رنگ ها و تاثیر آن بر روحیه افراد
  • توجه به گروه سنی و جنسی مصرف کننده و توجه به سلایق آن ها
  • انتخاب فونت های خلاق و طرح های نقاشی شده با دست
  • متناسب بودن طراحی لیبل با محتوای درون آن
  • نمایش محصول داخل بسته بندی و عدم پوشش سرتاسری لیبل
طراحی لیبل
طراحی لیبل

اطلاعات روی لیبل یا برچسب

زمان طراحی لیبل با در نظر گرفتن نکاتی که بالا به اختصار توضیح داده شد باید یکسری متن ها نوشته شود. این متن ها باید بیانگر مطالب زیر باشد.

  • برند
  • لوگو
  • تاریخ تولید
  • مواد تشکیل دهنده
  • بارکد
  • نکات ایمنی
  • نحوه مصرف محصول
  • وزن و…

یک لیبل یا برچسب خوب در بر گیرنده فرهنگ و خط مشی سازمانی آن محصول است.

نکته

نکته

توجه داشته باشید تمامی این متون کنار همدیگه باید به نحوی قرار بگیرد که مشتری را به سمت خود جلب کند.

 

طراحی لیبل
طراحی لیبل

 

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
فراز رول
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09195187757
شماره تلفن ثابت: ---
شماره فکس: ---
آدرس کانال: farazrol@
پست الکترونیکی: farazzrol@gmail.com